poniedziałek, 20 lutego 2012

"Autobus z Napisem Koniec"

Dawno temu w czasach kiedy jeszcze jeździł Wyścig Pokoju (czes. Závod Míru, niem. Friedensfahrt, fr. Course de la Paix).
Cały peleton zamykał autobus z napisem Koniec Wyścigu, pojazd ten zbierał wszystkich "maruderów" z trasy wyścigu i przywoził ich na metę etapu.
I właśnie w nawiązaniu do tego autobusu takie zdjęcie pługo-piaskarki na którym można by zawieść napis Koniec Zimy.
A tak swoją drogą to kto jescze pamięta kolarzy: Uwe Ampler, Olaf Ludwig, Stanisław Szozda, Ryszard Szurkowski, Lech Piasecki czy Siergiej Suchoruczenkow. Ja mniej więcej  pamiętam od 1977r bo wcześniej mały byłem.
A pamiętacie te wyścigi na rowerach po każdym etapie, a jak już Polak wygrał - to się działo, każdy chciał być Szozdą lub Szurkowskim (tak jak Jankiem z Czterech Pancernych).
A grę w kolarzyki, do kapsli wklejało się flagi narodowe (oj, ile atlasów geograficznych pociąłem na te flagi), kapsle się szlifowało żeby lepszy ślizg był.
A dzisiaj PS lub Xbox i skakanie przed telewizorem... ech.

No, to starczy tych wspomnień, tak jak napisałem wcześniej dzisiaj pługo-piaskarka z napisem Koniec Zimy, bo mam nadzieję że to już koniec (we Wrocławiu cały śnieg się stopił).


Ostatni wyścig na klasycznej trasie Warszaw-Berlin-Praga odbył się w 1989, od 2007 roku wyścig nie odbywa się.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz